Friday, November 18, 2011

4 jenis manusia

Setiap kali kelas Puan Azizah, pasti akan ada sj ilmu2,perkara menarik serta pengetahuan2 yg akn dikongsi. Hari ni pun tak terkecuali,beliau berkongsi cerita mengenai 4 jenis manusia.

4 jenis manusia:

Manusia Wajib: adalah seperti perkara wajib, orang tu sentiasa diingati,dicari,dan kalau dia xde rasa tak lengkap.

Manusia Makruh: juga seperti perkara makruh; orang tu ada pun tak apa, kalo takde lg xpe,xde sape nk kisah/ mencari.

Manusia sunat: sama juga seperti perkara sunat; orang tu ada pun tak apa,xde pun xapa jugak.

Manusia haram: almaklum,seperti perkara haram lah; orang tu ada,semua menyampah/benci/xsuka,kalau xde lagi bagus.

Puan Azizah suruh fikirkan2,diri kita ni manusia jenis mana..dan cuba la berubah untuk jd lebih baik kelak.

No comments:

Post a Comment

Say something... ^_^